zaterdag 15 januari 2011

Biologielessen

Bart en ik houden er biologielessen op na. We zoeken uit over celdeling en erfelijkheid. Hij wil precies weten hoe het zit. Hij heeft dat nodig. Ik heb hier veel over geleerd maar ik ben niet goed in onthouden. Ik herken alle namen en termen maar hoe het nou zit ben ik vergeten. Wat wij nu uitzoeken ben ik binnenkort ook weer vergeten.
We vullen elkaar aan, ik maak mijn kanker(emo)dagboek en hij maakt een kankerlogboek.

Vanavond is de 50e verjaardag van een heeele goede vriendin. Wij mogen komen wanneer we willen. Of bij het buffet of bij het feest of allebei of allebei niet. Het wordt: allebei niet. Lastige beslissing. Lastig om over te laten aan je gevoel. Heb je zin in een feestje of niet liet ik mezelf voelen. Wel zin in een feestje. Er komt alleen meer bij kijken dan alleen maar zin. Namelijk de dingen waar ik geen zin in heb. Geen zin om over mezelf te praten, geen zin om te zeggen dat ik geen zin heb om over mezelf te praten. Maar ook geen zin om in een hoekje te kruipen op een feest.
Bang dat ik het feest over mij laat gaan. Ik wil dat het haar feest is. Ik hoor ook op haar feestje maar het maakt het vast niet minder leuk als wij er niet zijn. In deze onzekere tijd, toch maar even niet. Althans ik denk dat ik anders kan omgaan met mijn gevoelens als ik weet waar ik aan toe ben. We gaan het binnenkort meemaken.

Lars begrijpt niet dat ik niet ga. Ik vind het fijn om daar met hem over te praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten